Slučajno sem med kosilom postal na tretjem programu RTVSLO, kjer prenašajo razpravo iz državnega zbora o novem družinskem zakoniku. Nek desničarski poslanec je v svojem ksenofobnem traktatu zastavil legitimno vprašanje:
»če bi se ob nenadni smrti lahko odločali, ali naj vašega sina posvoji heteroseksualni par ali homoseksualni par, kako bi se odločili, če si pogledate globoko v srce?«
Pa sem pogledal in zaključil, da bi brez resne dileme svojega otroka raje dal v posvojitev homoseksualnemu paru.
Če bi mojega otroka posvojil homoseksualni par, bi precej bolj mirno ležal v grobu vedoč, da ima otrok veliko večje možnosti za to, da bo odraščal v ljubeči, tolerantni in napredno misleči družini, kjer se bo že zgodaj naučil meni pomembnih vrednot: miroljubnosti, sprejemanja drugačnosti in kulturne pestrosti ter ljubezni.
Z veliko večjo verjetnostjo v taki družini otroka ne bodo silili v udejstvovanje v totalitarističnih institucijah srednjeveških načel, kjer bi bil izpostavljen psihičnim, fizičnim in spolnim zlorabam. Z veliko večjo verjetnostjo ne bo izpostavljen nasilju v družini, alkoholizmu in odraščanju v okolju, prežetem s predsodki, stereotipi in zastarelimi sužnjelastniško - patriarhalnimi vrednotami.
Odraščanje mojega otroka v homoseksualni družini ne bo lahko. Zgodaj bo začutil udarce ostankov fevdalne družbe, zgodaj spoznal sovraštvo in izločitev. V šoli in med vrstniki mu bo težko, vendar vse to krepi značaj, predvsem pa hitro mine. Ko bo odrastel, bo državljan sveta s posebno življenjsko zgodbo in srcem na pravem mestu. Če bo imel še malo sreče, ne bo imel samo dveh močnih, ljubečih staršev ampak široko in pestro družbeno skupino, ki ji pripada in na katere pomoč lahko vedno računa.
Ko bo mlad, mi bo zameril to odločitev. Ko bo odrastel, mi bo zanjo hvaležen.
Po tem premisleku, me prav zmrazi misel, da bi moral otroka prepustiti naključnemu slovenskemu heteroseksualnemu paru…



13 responses so far ↓
1 ana. // Mar 2, 2010 at 22:01
bravo.
2 cherry // Mar 2, 2010 at 22:24
kudos!
3 primož // Mar 3, 2010 at 8:20
Govoriš, kot da so homoseksualni pari superiorni. No, saj ti ne zamerim glede na to kakšno podobo imajo tradicionalne družine v Sloveniji, samo sem v takih letih, ko imajo (heteroseksualni) prijatelji, znanci svoje družine in se zares dobro počutim, ko vidim kako so ljubeči, skrbni, odgovorni in spoštljivi drug do drugega. Mogoče smo tudi kot družba, pa čeprav malo, le napredovali, tako da žal se s tabo prav ne moram strinjati.
4 primož // Mar 3, 2010 at 8:33
Pa še nekaj. Mnenja, študije, občutek, podobo o slovenski tradicionalni družini imamo, ker to pač obstaja od samega začetka. Homoseksualna družina je nekaj, kako bi rekel, novega. Vem, obstajajo že nekaj časa v državah, ki to dovoljujejo, ampak vseeno mislim, da mora preteči nekaj časa, da res res vidi, kakšen vpliv imajo na družbo. Ali lahko zato res zgolj po občutku rečeš, da je homoseksualna družina boljša?
5 ana. // Mar 3, 2010 at 11:03
@primoz: dvomim, da je jure namigoval, da je homoseksualna druzina “superiorna”. preprosto to, da je malo bolj odprta do “drugacnosti” kot heteroseksualna druzina.
ce se sam trudis za neko sprejemanje v druzbi, ki te ze po defaultu noce sprejeti (ker vecina sprememb je slabih, a ne?), potem je lazje in bolj “normalno” to isto mislenje in obnasanje uporabit pri vzgoji otroka.
heteroseksualne druzine problemov s sprejemanjem nimajo.
kar se pa potrebnega casa tice pa, kdaj tocno pa zacne tect ta cas? mogoce pa potrebujemo sprejetje zakonika tudi za to, da se stevec zavrti na nulo in da zacne tect ta cas, ko bodo homoseksualne druzine na preizkusnji.
pa se nekaj: zakaj sploh potrebujemo ta preizkus? a se gre za tekmovanje? a se ne gre za osnovno pravico vsakogar?
.. in ce ze gledamo s tega zornega kota ter gremo se malo v ekstrem: od danes naprej tece preizkusni cas za vse heteroseksualne druzine. zakaj? ker sem jaz, kot lezbijka, to rekla. samo tolko, da vidim, kaksen vpliv imate vi na druzbo v kateri zivim tudi jaz.
;)
6 primož // Mar 3, 2010 at 13:54
@ana: utemeljen odgovor. i like it.
Ne vem zakaj se predpostavlja, da je homoseksualna družina bolj odprta do drugačnosti. Imam prijatelje gaye in lezbijke, ki mi nič manj ne pomenijo kot heteroseksualni prijatelji.
Kar se tiče pravic. Meni razvoj otroka pomeni več kot človekove pravice. OK, to je slišat malo čutno.. otrok je v končni fazi le človek. Hočem reči, da sem se pripravljen odreči nekaterim stvarem, da otroku zagotovim pot v samostojno, odgovorno, kar se da veselja polno življenje (čeprav so žalost in preizkušnje predpogoj, da znamo veselje sploh ovrednotit).
Ko smo ravno pri razvoju in družini bi priporočil knjigo Družine in kako v njih preživeti (R. Skynner, J. Cleese). Ja, John Cleese iz Monty Pythona ;)
Bottom line.. o tej tematiki bi se moralo nasploh še veliko predebatirat. Pa en drugega bi moral dejansko poslušat. Tiste razprave v parlamentu so pa itak bolj za entertainment kot kaj drugega.
7 Centrifuzija // Mar 3, 2010 at 21:02
Pravkar mi je prijatelj dal link na tvoj blog, češ, da sem te skopirala.
Tik pred tem sem mu namreč navedla zgoraj omenjeno vprašanje opozicije in razlagala, da se mi zdi vedno bolj NUJNO dati otroke v posvojitev lezbijkam in gejem. Le tako se bodo namreč izognili škodljivemu vplivu “tradicionalne slovenske družine*”. Res je, da tradicionalna slovenska družina ne ogroža slovenskih davkoplačevalcev v eksistencialnem smislu, kot to počnejo istospolne skupnosti, vendar pa ogrožajo RAZUM slovenskih davkoplačevalcev, kar je še huje!
Zatorej te ne kopiram, ampak se povsem naključno od včerajšnje seje v DZ, ki sem jo mmg spremljala v celoti, popolnoma strinjam s tabo.
*Definicije “tradicionalne slovenske družine” ne poznam in je tudi nisem nikjer našla. Za boljšo predstavo o tem pojmu pa velja pogledati v slovensko klasično literaturo. Boj na požiralniku Prežihovega Voranca je le en od lepih primerov naše literature, ki družino postavi v središče dogajanja. Če se vam ne da brati, si oglejte film. Oboje je zelo nazorno. Včasih sem si najbolj zapomnila stavek “Bavši pa kri ščije”. Danes pa imam v spominu očeta, ki mu med nečloveškim delom umre živina, noseča žena, otroci pa so lačni in nevzgojeni, on pa na ponudbo o prodaji kmetije reče: “Ne dam, raje crknem!”
8 Pika // Mar 4, 2010 at 11:19
Dober zapis. Se pa strinjam z ano - zakaj ne bi “testirali” še vpliva t.i. tradicionalne družine (sama ne pristajam na tradicionalnost tradicionalne družine … )
9 Gaber // Mar 4, 2010 at 12:34
Tvoj pogled je v končnem efektu tako diskriminatoren, kot je pogled da bi radi videli da otroka vedno vzgaja raznospolni par.
Zakaj?
Ker nobena izmed lastnosti ki zate predstavljajo dobro družino nima izvora oziroma povezave s homoseksualnostjo staršev. In na drugi strani - tudi ne s heteroseksualnostjo. In ravno v tem je smisel - spolna usmerjenost ne igra vloge pri tem ali bo ta oseba dober starš ali ne, in ravno zaradi tega je potem irelevantno da jo omenjamo pri odločanju kdo bo lahko v največji meri zaščitil pravice in koristi otroka. In zato je novi zakonik tako pomemben s strani varovanja pravic in koristi otroka - odstranjuje namreč to irelevantno lastnost posvojitelja, spolno usmerjenost, in na ta način bolje zaščiti možnosti otroka da bo pristal v okolju, kjer bo vzgajan v smislu vrednot ki pa so relevantne pri definiciji kaj je dobra družina.
10 jure // Mar 4, 2010 at 17:49
Hvala vsem za vaše poglede. Čudi me le, da se ne oglasi nihče z drugega brega.
V odgovor na očitke domnevni superiornosti družin in diskriminatornosti do raznosposlnih parov pa sledeče:
Homoseksualni starši so v hipotetični situaciji, iz katere v tej diskusiji izhajamo, edina in precej zanesljiva garancija, da mojega otroka ne bodo vzgajali verski fundamentalisti, fašisti ali njim sorodni tirani. To mi veliko pomeni.
Gejevska in lezbična skupnost je del širše socialno-zgodovinske družine evropskega razsvetljenstva, ki ji pripadam tudi sam in če se lahko odločim, da bom otroka zapustil članom svoje “družine”, bom to možnost vsekakor izkoristil.
Vem, razmišljam diskriminatorno in s predsodki. Ampak, saj gre za mojega hipotetičnega otroka, vendar.
11 Gaber // Mar 4, 2010 at 18:38
Edina zanesljiva garancija da tvojega otroka ne bodo vzgajali verski fundamentalisti, fašisti in njim podobni tirani je, da ti pred smrtjo rečeš da nočeš da tvojega otroka vzgajajo verski fundamentalisti, fašisti in njim podobni tirani.
Žal pa je spolna usmerjenost tukaj čisto irelevantna. Ker če ne bi bila, bi mi to hudo olajšalo iskanje tipa. ;)
12 Sonja // Mar 21, 2010 at 20:52
Hm. V večini argumentov se strinjam s tabo. Edini problem, ki ga vidim je diskriminacija v otroštvu in mladosti. Res je , da pravijo: Što ne ubija - jača. Vendar vseeno… eni otroci pač ne sfolgajon tako močnega pritiska in znajo čutiti posledice še vse življenje… Tako da… ne vem kako bi se odločila.
13 Marko // Mar 23, 2010 at 16:38
Po mojem zgornje vprašanje poslanca ni samo hipotetično, ampak zadeva konkretne homo družine, ki v Sloveniji že obstajajo! Recimo, da v lezbični družini umre biološka mama, potem je po zdajšnji ureditvi partnerka brez možnosti, da bi še naprej skrbela za preživelega otroka oz. otroke. Verjetno bi jih posvojila ena slovenska hetero družina, pa če je to otrokom všeč ali ne. Mislim, da je ena od velikih prednosti novega zakona, da legalizira dejansko stanje na terenu. Koliko otrok bo v resnici posvojenih v homo družine, je drugo vprašanje, pomembno je, da imajo vsi enake možnosti, da to storijo. Če odmislimo predsodke, sem prepričan, da hetero družina ni v nobeni moralni prednosti. In tu se popolnoma strinjam z Juretom, da je lahko vir predsodkov prej hetero kot pa homo družina.
Leave a Comment